Vinter, helvetes vinter....

Onsdag morgon, mobil-larmet ljuder stegrande med melodin "No Stress" av Laurent wolf, helt fel val av melodi att vakna till. Ni som har hört den förstår nog utan vidare beskrivning. Man  får ju inte direkt nån ispiration av att åka till jobbet när man vaknat till den låten. Snooz knappen är som vanligt till nytta. Klockan blir 05:20 innan jag kommer upp ur sängen. Ner till köket för en kopp kaffe, svinkallt i huset. Tittar sneglande ut genom fönstret i ren skräck av direkt ögonkontakt med termometern. -7 grader. JÄVLAR. Det är ju bara Oktober, hur fan kan det va så kallt redan? Funderar på att köpa en termometer, ha sönder glaset o limma fast visaren på 25 plus. Bara slippa den där ångesten över att gå utanför dörren o mötas av att gå in i en iskall vägg. På väg till jobbet såg jag en bock eller närmare sagt en råbock. För er som bor i betong-jungeln o aldrig sett ett levande djur förutom flugorna som dött av dödsångest i pissoaren på Palacetoaletten kan jag berätta att det är en rådjurs-hane. Men ni har väl redan tänkt i andra banor så skit samma.

Fått lite skrivkramp efter ovanan att skriva så jag får skriva mer efter att jag strechat fingrarna o ätit lite chips. hej så länge.

Kommentarer
Postat av: sesi

aahaha, du vet att du kommenterat till folk via mitt alias - dock din bloggadress.

jaaa, stretcha fingrarna för så får det INTE gå till :|

2008-10-29 @ 18:32:55
URL: http://sesis.blogg.se/
Postat av: lena

hallå.. snö e ju grynmt!!! älskar att åka skidor.. vintern e ju mysig.. men hemma e de ju alltid slask lr helt torrt.. då kan de ju va lixom :P

2008-10-30 @ 03:10:15
URL: http://leenaas.blogg.se/
Postat av: sara

haha ja vassogod, men bara delar av kvällen? haha det låter som du fick dig en rejääl karatefyllaaa ;P

2008-10-30 @ 18:05:42
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: sara

ps.vinter suuuuger!!!!!!



BURR

2008-10-30 @ 18:06:32
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0