Härliga tider.

Vaknade ganska mätt och belåten en halvsolig söndag. Fick visst i mig en hel del käk igår natt. Hamnade sedvanligt på Max igår där man med ett leende på läpparna o med tungan slickandes runt mun storosar in för ett litet inköp av diverse onyttigheter. Blev som vanligt en fet burgare o en bamse skål med chili-chees. Hade som en liten buffè i framsätet på väg hem mot min bäste vän sängen. Men efter en bilfärd på 20 minuter va man plötsligt hungrig igen, och vad gör man då? Jo man springer in på Shell o köper en korvmeny med alla tillbehör plus en folköl för att släcka törsten med. Kom hem, fick inte av mig skjortan för magen stog ut (är inte fet annars) knapparna satt för tajt över magen så det va bara o slita upp dom 2 första. Sen slänger man sig i soffan med en påse chips o ska kolla på film. Tror jag fick i mig lite mer än halva påsen innan jag kom på mig själv. Då va det bara o skämmas över sin underliga lördags natt apptit. Söndagen blev inte gammal innan herr Lindskog ringer o ska ha ut mig på havet för en liten fisketur med honom och herr Sundgren. Lagom kallt, lite blåsigt o ett par botten-napp senare beger vi oss till vår ursprungliga position, Söderköping. Väl där beställer vi pizza till vår favorit serie, i en annan del av köping. Jag hade inte käkat på halva dagen så jag passade på att beställa 2 pizzor. fint. efter lite käk o lite tv-tittande o lite flash-back-talk från gårdagen begav jag mig hemmåt för en natt macka innan morgondagens hårda arbete. ska se om man kan lägga på en skiva paprika på nån av mackorna för nyttighetens skull, men det känns som att jag skulle behöva peta i mig hela grönsaksdisken på Ica för att reducera allt skräpmats intag efter denna helg. får se om man lever imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0