helvetes jobb, helvetes väder.

Idag känner man sig skapligt insnöad. Varför kommer det här vädret nu för? Dumt skumt.... Eller kanske skumt dumt. Idag gick det ju bra på jobbet som vanligt. Toaletten på bygget pajja av kylan så alla som jobbar där fick pissa i snön runt huset, såg lagom mysigt ut efter dagens slut. Vill inte ens veta vart dom som gjorde 2:an tog vägen för sina behovsuträttningar. Kaos överallt. Hade jag ägt en skyffel hade jag gått ut  skottat åt mig o mina grannar, plogbilen har verkar ha gått på semester. Hade snö högt på smalbenen när jag skulle in i dörren, ska det va så här? Dumma Söderköpings kommun. Ska det va så jobbigt att sitta i en traktor o ploga snö? Skulle ju inte förvåna mig om ni kom o brumma o skrapa utanför mitt fönster inatt när man ska umgås med John Blund..... Dårar är va ni är. Tog tag i en lagom storstädning efter helgens långa ledighet. Fick till min stora förvåning upplysningen av att jag är ägare till inte mindre än 4 diskborstar. Vad är felet? Hittade en längst ner i tvättkorgen, ja TVÄTTKORGEN. 2 stycken står på diskbänken o den 4:e i badkarskorgen. Den sistnämnda använde jag när jag hade fullt av torkad lera över hela kroppen efter en annorlunda dag på jobbet. Nej mitt yrke är inte gyttjebrottare. Ska ut o springa i Söderköping idag, skovalet är dock fortfarande under utredning. Får nog bli o knyta fasst ett par tennisrack under skorna. Nu har jag inte tid mer, ska ut o gjöra en snöängel och en snögubbe så man har några att umgås med, alla andra är väl lika insnöade som mig antar jag. Jävla plogbil!

Kommentarer
Postat av: Tyra

JA men självklart det är ju det som är grejen! Fan du kommer ju vinna ju vet du hur många steg en fotbollsträning ger eller? Iväg och köp en stegmätare nu ;) haha kram

2008-03-25 @ 23:36:09
URL: http://www.tyras.blogg.se
Postat av: Madeleine

vilket raseriii :O
kan ta och meddela att vi igår hade endast sol i kalmar. pilutta !

2008-03-26 @ 07:26:10
URL: http://madeleiiiine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0