Söndag utan ångest.

Söndagen är snart slut, o denna helg blev lyckad. Fredags efter jobbet åkte man hem o gjorde i ordning sig inför kvällens aktiviteter, det skulle bli musik-quiz på Å-cafet. Åkte ner till Malm för ett par kalla, för att sedan fortsätta kvällen på Å-cafet. Hade bokat bord för oss grabbar så vi va där runt 19 hugget för o beställa lite käk o så. Kvällens tävling drog igång o vi i vårat lag trodde efter första rundan att vi hade vittring på 1:a platsen, blev dock en smärre chock för oss alla när dom sammanfatta alla lagens resultat o vi låg på en blygsam 8:e plats av 8 lag. Men när sista rundan drog igång o dom andra lagen med betydligt mer lättpåverkade deltagare så kännde vi hur vi knappade in på konkurenterna. Det strömmade in mer o mer folk o dom flesta tappade konsentrationen på tävlingen, allt till våran fördel då vi till slut hamnade på en 7:e plats. En stor eloge till mina tappra medtävlande. Ja festen fortsatte o vårat firande av 7:e platsen glömdes snabbt bort. Vaknade tidigt på lördagen med en smärre huvudvärk. Den försvann snabbt efter ett besök på Willys där man inhandlade diverse fruktjuicer som kontrade mina gifter som troligtvis inte hade lämnat blodet. Dagen gick relativt snabbt (i soffan). Skymningen va ett faktum när Herr Benza ringde o va frustrerad (törstig). Vi tog med oss Herr Lindskog o åkte upp till Lindskogs syster sara för lite poker med grabbarna från "A"-laget. Haha. Nu hade vi släkt törsten ORDENTLIGT då vi skulle vidare på förfesta inne i storstan. Väl där, vi kom in, hälsade snabbt på folket, fram med en kortlek, o igång med det berömda kortspelet. Herr Johansson har varit med ett tag nu i det där spelet men lika fan förstår han inte reglerna än. Dom flesta blev berusade med iver då vi skulle vidare till Palace inom kort. Det är nu det är lite suddigt. Va trevligt iaf...? Hamnade sen på Max där jag köpte Chili-Cheese för 200:-, o då fick jag en enorm kartong med ostbollar. Det va som 2 stora, djupa tallrikar som satt ihop, fyllda med chilicheese, det va fan det värsta jag har sett. Kom hem, satte mig vid datan för att sätta på en film o sova till. Men jag vaknade på söndagen i soffan med kläder på, en strumpa hade jag lyckats få av mig, telefonen i bakfickan, o filmen hade jag missat o dubbelklickat på så den hade jag aldrig fått igång. Det måste fan ha varit sprit i dom där Chilicheesen. Söndags morgon, Herr Benza ringer o tjatar om o åka ner o kolla på match kl 11. Inget för mig efter en frostnatt så jag sov vidare. Kunde dock bara sova 20 min till för sen märkte jag att det va för varmt i soffan med alla kläder på. Hoppade snabbt in i en kall dusch, knallade ner till fotbollsmatchen. Åkte sen hem till mig för en power-nap o sen vidare till simpa. Där käka vi varsin fin gyros-pizza till filmen "Jumper". jädra bra rulle. Efter det kände vi oss mer hungriga så vi åkter ner o handlade ingridienser till en fet varm smörgåstårta som Herr Lindskog o Herr Benza slängde ihop. Kollade på "I en annan del av köping" o sen på nya Rambo filmen. Nu är man ju skapligt mätt. Magen står utåtputad som aldrig förr. Skäms gör jag. Ska ju springa 2 milarn i morgon..... Förlåt nu ljög jag. Nu måste jag laga nåt o käka innan jag sover. Ha de.

Kommentarer
Postat av: Cicci

vad e detta för mjäk bloggande? om du vill ligga på bloggtoppen så är det läge att BLOGGA hallå??? vad händer liksom?

2008-03-03 @ 18:07:53
URL: http://timekillings.blogg.se
Postat av: Toffe

Va fan, har väl inte tid att sitta vid datorn hela tiden, kanske inte har så mycket att säga heller.

2008-03-03 @ 18:14:15
Postat av: $arah

Ja hos sarah blev de poker för tuffeToffe och hans "a-lag", när dom skulle gå så skulle han va snäll att ta med sig kartongen som innan var full med öl men som nu va tom! "javisst sa tuffetoffe" och den lilla kartongen hamnade utanför på sarahs tomt haha!

2008-03-04 @ 23:00:58
Postat av: Toffe

hahaha, jag har ett litet minna av att du sa åt mig att kasta kartongen, men att få det att fastna inne i mitt otroligt välformade huvud är en annan femma =)

2008-03-05 @ 17:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0